پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمدتقی آل هاشم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

همایش یک روزه بزرگداشت آیت الله میرزا فتاح شهیدی در زادگاهش شهرستان بستان آباد برگزار شد.

 به گزارش ایرنا، در این همایش یک روزه که چهارشنبه شب برگزار شد، آیت الله سید محمدتقی آل هاشم با اشاره به مقام بالای علمی و فقهی آیت الله شهیدی، وی را یکی از مفاخر آذربایجان و نجف اشرف برشمرد.
وی، جایگاه علمی و معنوی آیت الله شهیدی را نجف الشرف در ایران عنوان کرد که با حضور خود در آنجا تحصیلات عالیه علمی را فرا گرفته و در ایران برای دانش آموختگان خود یاد داده است.
امام جمعه موقت تبریز، مرجعیت، تقوا، علم همراه با عمل را از ویژگی های شخصیتی آیت الله شهیدی عنوان و اظهار کرد: وی با تالیف انواع کتاب های علمی و تربیت شاگردان والا خدمات ارزنده ای به اسلام کرده است.

 

گفتنی است، آیت الله میرزا فتاح شهیدی در سال1302 قمری در روستای داش آتان از توابع شهرستان بستان آباد به دنیا آمد، پدرش میرزا محمدعلی شیخ الاسلام از علمای برجسته آذربایجان و شهدای صدر مشروطیت بود. میرزا فتاح شهیدی دروس مقدماتی خود را در مکتب خانه زادگاهش گذرانده و برای طی مدارج علمی بالا به تبریز رفته و در محضر علمایی چون آیت اله انگجی تبریزی تلمذ کرد.
میرزا فتاح در سال 1323 قمری به نجف هجرت کرد و نزدیک به 40 سال در آن شهر و از محضر آیات عظام همچون ابوالحسن اصفهانی بهره مند شد، وی در سال 1361 قمری به پیشنهاد آیت اله اصفهانی به تبریز مراجعت نموده و به احیای حوزه علمیه تبریز همت گماشت.
آیت اله شهیدی سر انجام در سن 70 سالگی در تبریز دیده از جهان فرو بست و در قبرستان امامیه ( طوباییه) تبریز به خاک سپرده شد، از این فقیه فرزانه آثار گران سنگ و ارزشمندی از جمله 'شرحی بر رساله العداله، شرحی بر زیارت عاشورا، کشکول، تحقیق الدلایل و زادالتقوی به یادگار مانده است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

ارسال در تاريخ 20 / 12 / 1394برچسب:آیت الله آل هاشم,امام جمعه موقت تبریز, توسط میثم